Nezařazené

Recenze Knih: Máma v kuchyni (Barbora Charvátová)

DSC04906b

Jste maminka a nejste si jistá co své malé ratolesti připravovat k jídlu? V tom případě by vás mohla zaujmout kniha Barbory Charvátové Máma v kuchyni, která píše stejnojmenný blog. Bára se v knize věnuje nejen samotným receptům, ale stravováním malých dětí vás provede krok po kroku.

DSC04873b

Hned v úvodu se vám Bára i s malou dcerkou Karolínkou představí a také zde popisuje svoji cestu k vaření. Jak ji vlastně napadlo psát blog? I to zde najdete. Dále autorka popisuje jak vlastně s knihou nakládat, u receptů totiž najdete i piktogramy nebo třeba dětská specifika, kterými je Báry blog proslulý.

DSC04832b

V další kapitole se dopodrobna seznámíte s různými surovinami i stavebními prvky, které hrají ve výživě dítěte důležitou roli. Jaké jsou důležité bílkoviny pro dítě a co takové sacharidy? Které a v jaké míře? Nebo co takové avokádo, dnes už velmi oblíbená surovina, je vhodné i pro děti? I toto autorka v knize řeší. Naleznete zde i velmi praktickou tabulku, jaké suroviny v kterém věku dítěti dávat, což je za mě hodně velké plus této knihy.

A teď už k samotným receptům. Nejprve v knize naleznete spoustu receptů na polévky. Polévky jsou základ a u malých dětí to platí dvojnásob. Než se pustíte do polévek, dá vám Bára pár rad. A tak je to i u dalších receptových kapitol. A na jaké polévky se můžete těšit? V knize je skoro dvacítka polévek, včetně receptu na domácí bujon, z kterého posléze polévky vychází. Co třeba klasiku jako špenátová? Nebo raději něco méně tradičního? Tak to bych vám doporučila třeba polévku s ovesnými vločkami. Já osobně polévky miluju a v této kuchařce mě nadchly všechny, ač už dítě nejsem :D.

Další nasnadě jsou hlavní chody, tak těch tu najdete opravdu hodně a výběr je velice pestrý. Omáčky, těstoviny, luštěniny, maso, spoustu zeleniny.. od všeho něco, takže si určitě každé dítko přijde na své. Špagetami s dýňovou omáčkou určitě žádné dítě nepohrdne, taková krůtí roláda si taky určitě najde své velké příznivce a když ani to ne, rajská na zdravý způsob to jistí!

Co by to bylo za knihu bez dezertů. Ano ano, proč dětem nedopřát i něco dobrého na zub, když se to podá zdravou formou. Kašiček, které jsou pro děti tak typické tu najdete hned několik, stejně jako lívanečků. A také sušenek, vybrat si tedy můžete mezi klasikou jako jsou kokosové nebo exotikou jako jsou řepové. Najdete zde ale i různé koláče nebo třeba bublaninu.

DSC04893b

V závěru vás čeká ještě několik pomazánek a drobných jídel. A to nejen pro děti, ale jako bonus je tam i odměna pro tatínky.

Pokud tedy se zajímáte o to, co dětem dávat k jídlu a jak zdravě a přesto chutně a rychle pro děti vařit, je pro vás kniha Barbora Charvátové přímo stvořená!