Tipy a recenze

Recenze knih: Cukrfree

Recenze knih: Cukrfree | reBarbora's kitchen

Cukrfree kuchařka od Janiny Černé, která píše blog Cukrfree, je kuchařka, jak již název napovídá, kde se nesetkáte s cukrem. Mohlo by se zdát, že jde o nějakou dietu, avšak není tomu tak. Cukrfree není dieta, je to životní styl. A i když tento životní styl určitě není pro každého, i tak by vám tato kniha neměla uniknout, inspirace na zdravé vaření totiž není nikdy dost.

Hned na začátku Janina popisuje svoji cestu k životu bez cukru, píše o své nemoci i o tom, co vlastně znamená být cukrfree. V knize najdete spoustu inspirace, ať už cukrfree jste, nejste nebo chcete být.

Kapitoly v této kuchařce jsou rozděleny na snacky a přílohy, hlavní jídla, základní recepty s kterými se v knize dál pracuje a samozřejmě nemohou chybět dezerty, protože i mlsat můžete zdravě. Ale stejně jako v životě s cukrem, i tady platí, že dezerty nejsou něco, co by se mělo jíst ve velkém. Kniha je super i z praktického hlediska, díky pevné vazbě ji můžete mít parádně otevřenou i při vaření, což se určitě hodí.

Při bližším prozkoumání receptů mohou někoho překvapit použité ingredience, avšak kdo už se zdravě stravuje, tomu jsou dobře známé. Ingredience jako jsou stévie, kokosová či mandlová mouka, chia, ghí a nebo třeba avokádový olej jsou možná pro někoho exotická, ale i na to Janina myslí a na konci knihy tak naleznete i povídání o každé z těchto surovin.

Samotné recepty v knize jsou snadné, takže se jich nemusíte bát, i pokud nemáte v kuchyni moc zkušeností. Všechno je i pěkně popsáno. Co ale často u receptů chybí, je údaj, kolik z toho vznikne porcí. Někomu taky může vadit absence polévek, ty já miluju, takže bych je tam určitě uvítala. Recepty jsou všechny bezlepkové, nízkofruktózové a většina je jich i nízkosacharidová s větším obsahem tuků. Na konci knihy najdete k receptům i převodník měr.

V knize najdete recepty na dipy, slané koláče, spoustu zeleninových jídel, ale i jídla s masem nebo třeba čokoládový dort či kokosky ve zdravé verzi.

Tato kniha je důkazem, že život bez cukru je možný i bez omezování. Ať už bez cukru žít chcete nebo ne, rozhodně zde najdete spoustu inspirace pro zdravé vaření a spoustu inspirace v podobě nových nebo ne zcela známých ingrediencí. Vskutku velice obohacující kniha s překrásnými fotografiemi, která by vám rozhodně neměla chybět, pokud vám není lhostejné jak se stravujete.

Tento článek je napsán ve spolupráci s Albatros Media.